„Magazinul magic de jucarii” de Angela Carter (recenzie), BLC #2 & Rambling

Bonjour!

Am inceput aseara sa citesc din „Salem’s lot” a lu’ King..  prologul si capitolul 1 si.. de-abia am putut sa adorm (noroc cu I-pod-ul) :)). Nu ca ce-as fii citit ar fi fost nu stiu cat de scary, dar vazusem asta (in timp ce cautasem poza cu coperta carti) si ma apucase paranoia!  In fine.. ce pot sa zic. Pana acum imi place cartea, desi nenea King pare cam crud :s.. Si tot azi-noapte am avut iar un vis ” inspirational” :)). A doua oara saptamana asta.. deobicei visez vreo scena, doua, trei si dupa, cand sa le astern pe hartie, habar n-am cu sa incep si sa umplu spatiile goale..Sa va spun visul? Pai, why wouldn’t I? :)

Deci, am visat ca ceva cladire luase foc si toata strada iesise sa vada ce-i cu incendiu , printre care si 3 fete (personajele principale). Din casa aia iesisera mai multe femei de vreo 50 de ani si un baiat de vreo 17… apoi, parca vorbesc cu ei, nu mai stiu. In urmatoarea scena cele 3 fete intra intr-un hotel si ghiciti de cine dau in hotel? De tipu’ ala :)) .. logic! Era la costum, frizura ingrijita si fetele il masurau din cap pana-n picioare :)). Apoiiii, le invita la piscina (stiu, random), dar cand sa plece, un om ii spune tipului ca il cauta cineva in sala de conferinte. Pleaca, si le spune fetelor sa astepte. Una dintre fete (cea care va fii si viitoare iubita a baiatului) incepe sa se plimbe prin hotel .. si ghiciti ce afla? Afla, ca tipul ala e fiul ministrului, ca are ceva rude regale si ca detine hotelul.. apoi in urmatoarea scena ii vedem pe cei 4 mancand covrigiei in costum de baie. =)))  ..oricum sfarsitul visului e cel mai paliptant… una dintre tipe merge la baie.. si un tip cu masca de gaze (dap, masca de gaze) spray-eaza cu spray (habar n-am de care) si tipa lesina… aham! :D

Mdap, super-random, dar eu chiar cred ca o pot scoate la capat cu ideea asta :D. Tipul cu masca de gaze are sa fie ceva criminal in serie care vrea sa-l killareasca pe baiat (si pe restu, nu conteaza).

Soo.. mda..gata cu rambling-ul! Mai departe aveti recenzia la „Magazinul magic de jucarii”.

Primul lucru pe care ar trebui sa-l spun despre aceasta carte, este ca mi-a placut enorm de mult. Mi s-a parut o carte foarte interesanta si foarte indrazneata pentru timpul in care a fost scrisa. Angela Carter este o scriitoare cu adevarat uimitoare si abia astept sa-i citesc si alte creatii.

Protagonista cartii este o frumoasa adolescenta  pe nume Melanie care in vara in care a implinit 15 ani si-a dat seama ca nu mai este un copil si ca a devenit o femeie. Traind in lux si bogatie, fata nu a muncit niciodata, nu a maturat, spalat, curatat nimic in viata ei, iar cand parintii ei mor intr-un accident de avion, viata fetei i-a o intorsatura neasteptata.

Fata si cei doi frati mai mici sunt nevoiti (din cauza ca parintii lor nu le-au pus bani deoparte) sa se mute la unchiul lor, un papusar tiranic si infricosator care traieste impreuna cu sotia sa, o femeie muta si cu fratii acesteia. Traiul pe care-l duceau acestia era de-a dreptul miezerabil, iar Melanie invatata cu sampon si sapun, nu stie cat ar putea rezista acolo.

Dar, cu timpul, isi da seama ca nu va mai putea avea ce a avut odata si ca trebuie sa se resemneze muncilor pe care trebuie sa le faca. La inceput cu de-a sila, dar mai apoi cu harnicie si dorinta, datorita milei si iubirii pe care o poarta pentru matusa si fratii ei. Povestile de dragoste sunt nelipsite, ele fiind cele care adauga sare si piper cartii.

Pai… cum am spus si sus, cartea mi-a placut foarte mult. Dar, nu mi se pare ca a fost terminata cum trebuie. Sfarsitul a fost cam trist si m-a cam lasat in aer…

Hmm… mi-a placut mult ideea cartii si personalitatile personajelor mi s-au parut foarte bine descrise, fiecare avand acel ceva, al lui, doar al lui. Mi-a placut mult si apropierea dintre Melanie si matusa Margaret, Finn si Francie ( fratii matusii), atunci cand fata si-a dat seama ca unchiul Philip e un om crud, cu care nu ai ce sa discuti. A, da.. si „petrecerile” pe care le dadeau, cand papusarul nu era in oras, erau si ele niste puncte foarte importante in carte :).

“I think I want to be in love with you but I don’t know how.”

“Then she broke down and cried onto the flowery wrapping paper. Melanie put her arms around the poor, thin body. What is Aunt Margaret made of? Birdbones and tissue paper. spun glass and straw.”

Cartea primeste nota 5/5 si o recomand tuturor. S-a facut si un film dupa aceasta carte prin 68′ si sper c-am sa-l gasesc online p-undeva :). Click aici daca doriti sa cititi primul capitol.

2. Povestește-ne ceva despre prima ta recenzie: la ce carte a fost făcută, dacă ți-a fost greu să o scrii și de ce, dacă erai curios/curioasă sau emoționat/ă de părerea cititorilor blogului tău.

Prima recenzie pe care am facut-o vreodata a fost la cartea „Spulbera-ma” de Tahereh Mafi. O puteti citi aici. :)

Evident ca eram super-emotionata sa aflu parerea celorlalti! La fiecare comentariu pe care-l primeam saream in sus de fericire. Deci, cred ca ar trebui sa va multumesc pentru ca mi-ati dat speranta si mi-ati oferit multe momente de fericire prin incurajari si vorbe frumoase. :*

Amm.. pai, nu pot sa spun ca mi-o fost greu sa scriu recenzia.. Iubeam (iubesc) cartea aia si si chiar mi-a placut sa-i scriu recenzie, datorita faptului ca ma simteam mai „legata” de ea decat de celelalte. Si.. mai era un motiv (nevinovat)… Warner :”>. Mdap, am vrut sa scriu recenzia asta datorita faptului ca eram in love pana peste cap de Warner =))). Don’t judge me. :D

Pai, ce sa mai zic? Sunt foarte mandra de prima mea recenzie si cred ca aprecierile pe care le-am primit pentru ea mi-au dat mai multa incredere si mine si m-au facut sa muncesc mai mult la blog. :)

Hm, cam atat. Ascultati piesele astea.. eu le iubesc :x :x

Lana del Rey – Summertime  Sadness

Lana del Rey – Yayo

Lana del  Rey – National Anthem

BigBang – Bad Boy

See ya! >:D<

10 gânduri despre „„Magazinul magic de jucarii” de Angela Carter (recenzie), BLC #2 & Rambling

  1. Hihi îmi sună tare interesantă cartea, nu prea ne-ai spus care e faza cu jucăriile în toată ecuaţia :)) dar merge, sporişi curiozitatea.
    PLUS că am remarcat când ai spus ‘ nu pot sa spun ca mi-o fost greu’ şi acel ‘mi-o fost’ m-a făcut să-mi aduc aminte de cluj :)) mi-e dor de el şi sper din tot sufletul să intru la facultate acolo! i know, te-am căpiat de cap cu ideea mea futuristă :))
    aşaaa :)) chiiiiar :-? de unde eşti ? :) :*
    per total îmi place postarea (ca de obicei). melodiile o să le ascult acasă ptr că dacă fac asta cum crapă netu în 14 :))

    să ai o săptămână frumoasă !!

    ps: am uitat, vroiam să te anunţ că săptămâna viitoare, cred că luni, postez următoarea parte din ‘Impotriva destinului’. ştiu că mi-ai spus că vrei să ştii cine-i motociclistul şi mă gândeam să te anunţ :))

    pupiiiiiici

    • Sincer, acel mi-o fost vroia sa fie un mi-a fost, m-am incurcat, dar las asa :))
      Sunt din Baia Mare, maramureseanca :))
      Emm.. pai in legatura cu faza cu papusile… unchiu’ lor era papusar, mai mult n-am ce sa zic despre ele :D
      Ma bucur ca-ti place postarea :* :* si abia astept sa citesc continuarea povestii >:d<

  2. Văd melodii ale Lanei! Hihi ♥
    Am citit mai de mult Salem`s lot și nu prea mi-au plăcut descrierile acelea interminabile, dar acțiunea și părțile în care vorbea de verziciunea spânzurată (parcă) au făcut totul să merite!

  3. Vreau sa citesc si eu Salem’s Lot si vreau sa fac asta noaptea! Am auzit o groaza despre cartea asta cum ca ar fi nu stiu cat de infricosatoare, ca iti da cosmaruri bla bla. Pana acum nu m-a speriat nicio carte incat sa am cosmaruri(asta face Supernatural din oameni), asa ca… de-abia astept! :))

    Dee.

Lasă un răspuns

